Pages

20.8.07

Digi digi






Nyt se on sitten hommattu - keittiön jääkaapin päällä olevan telkun digiboksi siis. Meillä on niitä nyt kaksikin kappaletta, molemmille oma. Yksi boksi on jo hajonnut vanhuuttaan, kun osa kansasta vielä vekuttaa ensimmäisenkin ostamista. Ostin tänään Sitimarketista plussakorttihintaan 39,- euroa Philipsin halpismallin (jossa ei ole paikkaa conaxille).

Mun piti laittaa tähän postaukseen kamerakännyllä otettu kuva kaupasta ja itsestäni digiboksiostoksilla reaaliajassa. Olin oikein ajatellut että niin tulen tekemään, mutta eihän se niin käynyt. Ajoin auton parkkiin ja pompottelin kauppaan kodintekniikka- ja viihdeosastolle ja löysin trukkilavallisen kahdenlaisia erilaisia antenniverkkoon tarkoitettu perusdigibokseja. Otin sitten siitä sen halvemman käteeni ja eikös siihin tullut naapurin pariskunta, jonka kanssa piti keskustella heidän ja meidän huushollien digitaalisuuden tilasta ja siitä miten aiomme siirtymästä selvitä. Asumme lievästi katvealueella eli vuorenhuipun takana Roninmäestä ja molemmilla on omakotitalossa vanhanajan harava-antennit katolla. Meillä ei ole edes vahvistinta ja keittiössä on vain sellainen pikkuinen pöytämallinen viiksiantenni.

Kun he lähtivät jatkamaan matkaansa siihen tuli vielä iloinen (n. 60 vee) setä, joka huikkasi minulle:"Digi digi, se on nyt se aika". Sitten hänen kanssaan piti vaihtaa pari sanaa conaxipaikan tarpeellisuudesta. Hän otti varmuuden vuoksi kortillisen ja minä kortittoman (koska meillä on jo yksi korttipaikallinen olohuoneessa).

Tässä vaiheessa olin jo autuaasti unohtanut että mun piti ottaa se foto.

No, nyt on siis aktiivikäytössä olevat telkut digiajassa. Digitaalinen kuva näkyy kummassakin. Pikkuisella viiksiantennillakin signaali oli 95% ja sen laatu 100%. Saavat mun puolesta sammuttaa analogiset lähetykset milloin vaan. Täällä ollaan valmiina. Mites teillä?

Koska sitä kuvaa ei nyt tullut otettua siitä digiboksista, niin laitetaanpa sitten sen sijasta muutama smurffin kuva.