Pages

15.12.06

Kuvaustilinpäätös 2006

Mikä on vuoden 2006 lempikuvasi?

via Kuvauksia by neulekirppu by Neulekirppu on Dec 14, 2006

1. Mitä aihetta kuvasit eniten vuonna 2006? Keskityitkö johonkin vai kuvasitko kaikkea mitä eteen tuli?
2. Osallistuitko Valokuvatorstaihin tms. vuoden aikana?

3. Mikä vuonna 2006 ottamistasi kuvista on vuoden lempikuvasi? Onko se yksittäinen kuva vai kuvasarja tai kenties jonkun toisen ottama kuva? Voit perustella valintaasi tai pitää syyn omana tietonasi.

4. Mitä opit kuvaamisesta vuonna 2006?
5. Hankitko jotakin uusia lisälaitteita, uuden kameran tms. vuoden aikana?

6. Mitä suunnittelet kuvaavasi vuonna 2007?


  1. Kuvavuosi 2006 oli minulle jotenkin sekalainen. Kai minä lähinnä kuvasin mitä eteen sattui.
  2. Valokuvatorstaihin olen osallistunut alusta asti, joka kerta. Välillä olen ollut tyytyväinen kuviin - osa on jäänyt ns. pakko-osallistumisiksi ajanpuutteen tms. tekosyiden takia.
  3. Ei minulla ole koskaan varsinaista lempikuvaa. Se vaihtelee mielialan mukaan. Useimmiten tykkään kesäkuvista, kun kesä on niin lyhyt. Kesällä tosin välillä kyllästyttää ottaa kesäkuvia. Välillä valokuvaus ei ole niin kovin antoisaa, ei huvita.
  4. Opin tänä vuonna Runen ohjauksella neulanreikäkuvausta ja ensi vuonna opin sitä vielä enemmän. No, opin ehkä myös sen että tykkään erityisen paljon sellaisista non-photography kuvista (Nitsa).
  5. Sain Kissamaun vanhan kameran käyttööni kun hän osti digijärkän, minulle periytyi Olympus C-725 UltraZoom. Kuvaan sillä noin puolet digikuvista. Olen myös tyytyväinen vanhaan digipokkariini, jota käytän siihen mihin se soveltuu. Hankin siihen myös laajis- ja tele-lisälinssit. Olyn OM-10 filmijärkällä kuvasin yhden rullan ja paroraamalelukameralla muistaakseni neljä rullaa filmille. Neulanreikäkuvia on vielä vähän kun ei ole kuin yksi kamera valmiina, mutta täytyy joululomalla viimeistellä useampi boksi, niin niitäkin alkaa tulla enemmän kun keväällä valo lisääntyy ja on jotain kuvattavaa.
  6. Vuonna 2007 suunnittelen kuvaavani kaikkea mahdollista ja ehkä myös mahdotontakin ;D

Tämä kuva ei ole tässä siksi että se olisi joku best of all times, vaan se on vain tollainen jännä varjojen leikki seinällä.
Viikon Veijo tulee huomenna, kun nyt on jo liian pimeätä ottaa kunnon kuvia.