12.1.07

Nash Editions

Kun olet soittanut legendaarisissa huippubändeissä ja alkuperäisessä Woodstockissa, kun olet myynyt miljoonia levyjä, kun olet seukannut Joni Mitchelin kaa, kun olet kampanjoinut ihmisoikeuskysymyksiä alkamatta bonoilemaan, kun saat kammettua itsesi Rock And Roll Hall Of Fameen - sitten se iskee! "Hitsi, tämä ei tyydytä minua - taidan lähteä digitaaliseen kuvabisnekseen", sanot kuten Graham Nash.

Hän perusti entisen Crosby, Stills & Nashin roudarin kanssa printtejä valmistava firman huolimattoman tuottajan ensin hukattua osan hänen vuosien varrella itse ottamistaan kuvista. Hän joutui palauttamaan pinnakkaisista historiallisia kuvia uransa varrelta. Nash kumppaneineen investoi 126000 taalaa IRIS-printteriin 90-luvulla - nyt masiina on Smithsonianissa (aka National Museum of American History).

Hän kattoi kustannukset myymällä mm. painettuja Ansel Adamseja, Henri Cartier-Bressoneja ja Diane Arbuseja. Tavoitteena oli isoresoluutioiset korkealuokkaiset printit. Maine on kiirinyt ja omien kuviensa lisäksi hän valmistaa monen kuuluisan valokuvaajan näyttelyvedokset. Kirjakin, "Nash Editions: Photography and the Art of Digital Printing." on tullut ulos.