Pages

20.7.07

Hauki on kala




Mies sai sitten eilen uistimella Muuratjärvestä nelikiloisen hauen. Tänään oli siis murkinaksi haukifileitä, 4 filettä nyt - loput pakkaseen.

Meillä oli nyt tässä ruoanvalmistusasiassa sellainen yhteispeli eli hän maustoi kalan ja minä vain paistoin - joten en pysynyt aivan 100 %:n tarkkaan mukana maustamisen sujumisessa - mutta näin että fileet leivitettiin ruisjauhossa, myllystä rouhittiin sekaan suolaa ja ainakin Santa Marian Chili Explosion maustetta. Lisäkkeeksi valmistin peruskeitinperunat, tomaattilohkoja. Kastikkeena kevytkermaviilipurkki (+ hippu suolaa + hippu sokeria + pari pyöräystä viispippuria + runsaasti kuivattua tilliä). Juomana (Robinsons) appelsiinimehu (laimeana). Jälkiruoaksi kylmä viinimarjaLIIMA (eli päinvastoin kuin kotitaloudessa opetetaan tykkään kun kiisseli on jäykkää). ;D

Oli oikein hyvää jos tämäntyyppisestä kotiruokavaihtoehdosta tykkää, kuten me.

Kuvassa on vähän sekalainen kattaus kun en meinannut ensin ottaa kuvaa tilanteesta ollenkaan. Tämä kuva on oikeastaan otettu tuon meidän ruotsalaisen puuvartisen Skeppshult valurautapannun takia. Se on kyllä hyvä. Olen saanut sen lahjaksi mieheltä. Naisiahan on kahta perustyyppiä, minä olen niitä jotka ilahtuu kodintarvikkeista. Yleensä naiset haluavat lahjaksi henkilökohtaisia ylellisyystavaroita, minä en.