26.10.07

Suomalainen "mainosblogi" verkossa, hyi shaakeli!


Bongasin Koistisen Marin kautta nämä linkit. Yritin jopa valveutuneesti käydä itse tsekkaamassa kyseisen mainostoimiston ideoiman suomalaisen feikkiblogin, jota muka pitää nuori nainen. Koska heti sivuille tullessani alkoi äänitiedostolta kamala paapatus (ja en todellakaan ole edes kohderyhmää), on tunnustettava että visiitti jäi pikaiseksi tyrmistyneeksi silmäykseksi.

Blogimaisuus oli sekin normaalista poikkeavaa. Leiskassa oli selkeesti ammatilaisvehkeillä tempaistuja kuvia siroteltuna erilailla kuin tyypillisessä blogiformaattiblogissa, ei permalinkkejä kirjoituksiin, ei kommentointimahdollisuutta (heidän onnekseen!), ei syötettä jne. Äänitiedosto on kyllä viimeinen pisara, lähtö tuli aivan ensimetreillä.

Ei helvetti soikoon, tämä se suomalaisesta blogiskenestä puuttuikin... Millan blogi (en viitsi linkittää suoraan, hakekaa hakukoneella jos haluatte).

Minulla ei ole kaupallista blogitoimintaa vastaan periaatteessa mitään ja pohdin itsekin usein kuumeisesti miten voisin yhdistää bloggaamisen ja ansaintalogiikan ihan henkilökohtaisella tasolla, eli yritystoimintaan rehellisesti liittyvät liiketoiminta- ja johtajablogit on aivan ookoo ja luenkin niitä joskus ihan mielenkiinnolla, mutta tuollainen keinotekoinen kyhäelmä on todella etova. Ja ihan rehellisesti sanottuna en jäänyt paikalle edes niin pitkäksi aikaa että tietäisin mitä siellä tyrkytettiin. Olin ymmärtävinäni että jotakin hesalaista trendipellekahvilaa.
Jotenkin tulee sellainen olo, että nämä mediatoimistojen hötteröt syövät minunkin uskottavuuttani. Siitä ajatuksesta en pidä yhtään :(

Kohta myös puhelinmainonta tulee uusimpien tietojen mukaan räjähtämään liikkeelle. Lupaan täten liittää henkilökohtaiselle ostoboikottilistalleni kaikki mainostajat, jotka tulevat lähestymään minua oma-aloitteisesti ja pyytämättä tämäntyyppisillä kaupallisilla tiedotteilla.