10.10.07

Uskotko uutisiin? Uskotko blogeihin?


Suomalaiset eivät luota blogeihin
via ITViikko by Taloussanomat on 10/10/07
"Suomalaiset internetin käyttäjät eivät luota verkkosivuilla kerrottuihin mielipiteisiin. Uusimman Nielsen Global Online Consumer Surveyn mukaan vain kolmannes suomalaisista pitää blogeissa ja muilla verkkosivuilla kerrottuja kokemuksia luotettavina.-Pläppläp-
Tutkimuksessa kysyttiin näkemyksiä 13 mainosvälineestä.", ITViikko raportoi tehtyä tutkimusta.
WTF?
Siis mitä hemmettiä? "Tutkimuksessa kysyttiin näkemyksiä 13 mainosvälineestä." - mitä tekemistä oikealla blogilla on mainonnan kanssa? Siis firmojen blogejako tässä on tutkittu.

Jos kysymys on epäselvä ovat vastauksetkin. Kun epäselvistä vastauksista raportoidaan syntyy outoja tarinoita.

Tästähän saa sellaisen kuvan että blogit ovat a) mainostamista b) kaikki samanlaisia. Höpöhöpö!
  • Tämän jälkeen voimmekin kysyä uskotko ITViikon tai muun lehden uutisiin kritiikittömästi? No en. M.O.T.
EDIT: Neljän kommentin jälkeen tähän lisätty linkki alkuperäiseen Nielsenin tutkimukseen.(pdf) ITViikon toimittaja on nyt ollut kyllä melkolailla hukassa, ainakin otsikoinnin suhteen.
"On the other hand, only consumer-generated media and
branded web sites were trusted by more than half of all
consumers. Search engine and banner advertising, along
with text ads on mobile phones, each scored at the bottom
of the list with fewer than 35 percent of total respondents.
Regionally, Latin American consumers found these ads most
believable, while Europeans trusted them the least.", on Nielsenin sanamuoto.