Pages

25.5.09

Elämä ja monikanavainen lifestream


Täällä blogissa vip-lukijat senkun vähenee... Itsekään en ole oikein sisäistänyt tuon Friendconnectin tuomaa lisäarvoa :D

Heh, selvennetäänpä nyt lisää tätä onlinepresencen medioiden painopistettä, kun olen jo useita kuukausia ellei peräti vuosia siirtänyt osan lifestream-puuhistani Jaikun kautta Twitteriin ja Facebookiin sossumeedian monikanavoittamassa verkkoympäristössä.

Twitterissä "haloefekti" on valokuvauksesta kiinnostunut environmentalisti ja suomalaisen sinivalkoinen punavihreä wikidemokraatti. Olen löytänyt sieltä valtavasti samanhenkisiä ihmisiä ja organisaatioita ympäri maailmaa, pidän kovasti. Suvaitsen aika massiivisen määrän amerikkalaisia onlinemarkkinoijiakin siellä mielenkiintoisen ja kansainvälisen joukon seassa - tätä en muissa välineissä salli :D

Facebookissa "Halo Efekti" kaveeraa sellaisten ihmisten kanssa, jotka tapaisin mielelläni myös livenä (vaikken välttämättä ole sitä vielä tehnyt). Jos olet esim.
blogissa jo tutustunut minuun, niin uudet kaverit voivat mielellään ilmoittautua, mutta FB-profiilini on täysin piilossa.

Olen ottanut tämän blogin henkilökohtaiseen käyttöön. Tämä on linkitetty Facebookiin, mutta ei Twitteriin. Twitter ja FB eivät ole synkronissa keskenään. Täällä esitän valokuvia elämästäni, löpisen mitä huvittaa ja jaan Deli-linkkini, jotka internetissä työskentelevällä ovat usein niin tuoreita että valtamedia uutisoi ne vasta tuntien päästä tai ei ehkä ollenkaan. Myös Delissä voi ruveta mulle kaveriksi, jos on linkkikerääjä kuten minä.

Kuvatulva-blogissa on kuvia, jos olen ollut ahkera tyttö kameran kanssa. Välillä on, välillä ei.

Tämä siis selvennyksenä ihmisille, joille sossumedia erilaisine vaihtoehtoineen ei ole vielä arkipäivää.
**************
Sitten on vielä se kysymys, että pitää tosiaan satsata aikaansa myös siihen RL-elämään. Tuo viiden aistin maailmaan sijoittuva peli on mielenkiintoinen, mutta hiiskatin vaikea.

Tänäänkin tapasin sattumoisin livenä kolme ihmistä. Pomon (töissä), ex-miehen (jolle piti antaa rahaa pesukoneeseen että saan pitää hänen ostamansa pesukoneen täällä) ja ex-miehen sisarpuolen (joka ajeli huvikseen kyläilemään tänne mun luokse).

Minulla on kiva pomo.

Ex-miehen luonteenpiirteet ovat saaneet minut äärettömän varautuneeksi ihmisten suhteen. On käynnissä vähän samanlainen rankkaus ystäväpiirissä kuin se minkä suoritin parikymppisenä. Avoid toxic people! :D

Ex-miehen sisarpuoli perheinen on tosikavereita. He ovat juuri sellaisia mukavia ihmisiä, joihin olisin halunnut tutustua ilman eroon päätynytttä avioliittoakin. Itse asiassa näen heitä useammin kuin ex-mieheni.