Pages

6.2.10

Kas, uusi teemablogi

Optimistin Timolta huomasin uuden haasteblogin, Teematiistai.
Aiheena nyt valokuvaus.

Kuvassa (siksi että en ollut ladannut muiden kameroiden akkuja) on kuva vanhemmasta "kalustostani".
Melkein voisi äkkinäinen kuvitella että olen jotenkin merkkiuskollinen, kun kaikki kuvatut ja myös sekin kamera millä kuvattiin, olivat merkkiä Olympus, mutta eihän toki, se on vain sattumaa.

Kuvausfilosofiani on tallentaa elämääni ja lähiluontoa, snapshot tyyliin. Joskus satun paikalle filmaattisella hetkellä ja kuvista tulee esteettisestikin hienoja, mutta sellainen non-photography tyylinen tallentaminen on lähinnä sydäntä.

Digivalokuvaukseen kuuluu kuvankäsittely, teen sitä omalla tavallani joka kuvaan minkä julkaisen (en julkaise raakakuvia kuin mobiilisti) - mutta en enää käytä photoshop-ohjelmaa vaan monia muita.  Kotikoneella suosikkini on tuunattu Xnview, ilmainen ja monipuolinen. Pyrin kokeeksi käyttämään myös kaikkia löytämiäni ilmaisia online-palveluita. Nykyinen suosikkini niiden joukossa on suomalaislähtöinen Sumopaint.

Olen valokuvausharrastaja, mutta erilailla kuin monet. Niistä asioista mitkä minua kiinnostavat olen kerännyt linkkejä Deliini, niitä on jo toistatuhatta.

Minulla on Wordpressissä myös valokuvausaiheinen vinkkiblogi, jota en ennen kerennyt päivittää. Nyt kun päivärytmiin tulee muutos, saatan aktivoitua postaamaan sinnekin.

Kuvatulvassa on ollut ennen hiljaista, mutta ehkäpä sinnekin alkaa taas enemmän (tai parempia) kuvia nyt kun olen päivisinkin (=valoisan aikaan) tilaisuudessa kuvata.

Löysin muuten hiljattain uuden ilmaisen kuvien hostauspaikan, jos muut verkon valokuvavarastot alkavat olla täynnä (kuten monilla aktiivisesti harrastavilla kuvabloggaajilla usein on), Imagebam on yksi ilmainen vaihtoehto.