Pages

2.11.10

Hei! Olen täällä. Paikkatiedon julistamisesta. Pisteenä kartalla.

Kartat ovat havainnollisia ja paikkatiedon julkistaminen yleistyy sosiaalisessa mediassa.

Itse en ole niitä ihmisiä mitä a) kiinnostaisi kovin tarkkaan kertoa missä olen tai b) saada paikkatietoni perusteella tietoa alueen palveluista. Toisaalta jos esim. Twitter-kontaktini ei julkaise muuta kuin automaattista paikkadataa, niin unfollow on välitön seuraus.

Minun kohdalle ette tule ikinä näkemään että olisin FourSquaren pormestari lähikaupassani Keljonkankaan Kotiväylässä tai missään muuallakaan. "I just unlocked the "JetSetter" badge on @foursquare!" NOT.

Eikä nytkään tosiaankaan ole tarkoitus julkaista koordinaatteja kotiini, mutta sen verran voin valaista että kun esim. ajatte autolla tai junalla Jyväskylän ohi, niin minä elän ja olen siinä Jyväskylän eteläpuolisessa korpimaisemassa Jyväskylän ja Muuramen välissä, Keljon ABC aseman välittömässä tiimellyksessä tai junasta katsoen niiden Jyväskylän eteläpuolisten tunneleiden kohdalla.

Tai jos olette käyneet Naamat-festivaalissa, olen hyvin lähellä.

Sen myönnän että kartat ovat mielenkiintoisia ja jos niitä osaa lukea niin ne tarjoat hyvin havainnollistavan kuvan siitä missä mikäkin on. Niitä kannattaa opetella lukemaan, jollei vielä osaa.

Ja näillä esipuheilla voinkin asettua nojatuolimatkailemaan kaveribloggaajien kyydillä "Marraskuun 2010 Selätyksen merkeissä. Mukana ainakin Lepis, Vaiheinen ja monet muut Suomi-bloggaajat.

http://www.scribblemaps.com/maps/view/Marraskuu2010
"Interaktiivininen maailmanympärysmatka blogistanian väelle. This is an interactive map for Finnish bloggers in the theme of 'How to Survive November'. More info in http://lepis.wordpress.com "