Pages

20.2.07

Viikkovitonen 08/2007


Skrubun Viikkovitonen käsittelee tällä kerralla kaupallisia tiedotteita
  1. Oletko mainosten orja?
  2. Vaikuttavatko mainokset ostopäätöksiisi?
  3. Mikä on mielestäsi kaikkien aikojen paras mainos?
  4. Mitä pidät mainoksista blogeissa?
  5. Onko blogissasi mainoksia?
  1. No, en todellakaan ole mainosten orja. Olen onnistunut kehittämään sellaisen katsomistavan että osaan ohittaa ne sulavasti. En erityisemmin häiriinny staattisista mainoksista (koska ne mahdollistavat monet ilmaispalvelut), liikkuva kuva häiritsee enemmän - joten pyrin tietoisesti OLEMAAN OSTAMATTA tuotteita ja palveluita joiden mainonta on ärsyttävyydellään kiinnittänyt huomioni. Minulla on muutenkin melkoinen musta lista tuotteista ja palveluista joita en erinäisistä syistä hanki. Listalle päätymiseen syynä ovat usein eettiset näkökohdat tai se että tuote/palvelu ei ole hintansa väärti. Koska lista on pitkä, en kaikista edes muista varsinaista syytä boikotille, mutta olen varmuuden vuoksi pidättyvällä kannalla ;D
  2. Niin, lähinnä olen ostamatta paljon mainostettuja tuotteita koska tiedän talouden lait ja sen että kuluttajalla yritetään maksattaa myös se kallis mainonta. Kaikenlaiset brändit vain ärsyttävät. Miksi minun pitäisi maksaa siitä että kuljen jonkun firman mainostuotteen kanssa - eikö heidän pitäisi maksaa minulle siitä?
  3. Kaikkien aikojen paras mainos oli amerikkalaisessa lehdessä 80-luvulla näkemäni Bausch&Lombin piilolasimainos, jossa viimeisen päälle laitettu juhla-asuinen debytantti astelee juhlallisesti alas tyylikkään etelävaltiolaispalatsin kierreportaita kolme senttiä paksut suurentavat rillit nenällään. Vieläkin naurattaa se kuva =D
  4. Jos mainokset eivät käy hirveästi päälle niin olen valmis tosiaan hyväksymään ne ilmaispalveluiden hintana. Mutta tosiaan ne eivät saa minua ostamaan mitään ylimääräistä tai klikkailemaan niitä. Ignoroin ne täysin, ellei kyseessä ole joku ilmaispalvelu.
  5. Tässä blogissakin on muutama mainos. Olen halunnut ne itse laittaa. Muutama widgetti linkkaa sellaisiin kivoihin verkkopalveluihin joita itse käytän (Google Reader, Flickr, LastFM, Technorati). Olen vilpittömin mielin liittänyt tänne tuon AvoinElämä-suosittelee äänestämään vaalit2007 -bannerin, koska hyväksyn heidän agendan ja olen valmis seisomaan sen takana. Sitten olen vielä laittanut omatoimisesti Kissanpäiviä ja koiranunta -linkin koska pidän Outin tyylistä ja Jimi on ihana : D