Pages

30.1.09

25 paljastusta


Holgarocksin Maru laittoi tällaisen haasteen Facebookissa, joten voin ilmeisesti laittaa vastaukseni tännekin. Tässä taas random-dataa henkilöstä Halo Efekti :P
"Rules: Once you've been tagged (in Facebook), you are supposed to write a note with 25 random things, facts, habits, or goals about you. At the end, choose 25 people to be tagged. You have to tag the person who tagged you. If I tagged you, it's because I want to know more about you"
1. Oikeasti toinen nimeni on Birgitta.
2. Koulussa minua kutsuttiin yhdessä vaiheessa Rikiksi tai Rixuksi vaikkei sillä ole mitään tekemistä minkään nimeni kanssa. Eikä minkään muunkaan.
3. Pienenä olin hyvä matikassa. Oppikoulussa ja lukiossa tulin siihen tulokseen että matikka ei vaan mene millään jakeluun. Nyt aikuisena kahdessa testissä on sitten taas ilmennyt että minulla on kuitenkin keskimääräistä parempi matikkapää ja avaruudellinen hahmotuskyky.
4. Esitin koulunäytelmässä Tuhkimon pahaa sisarpuolta. Ohjaajana toiminut ammattinäyttelijä houkutteli suuntaamaan alalle ja sanoi että minulla on lahjoja, sitä en sitten ujouttani koskaan tehnyt.
5. Lontoossa vuonna 1979 otin hiuksiin kikkurapermanentin, mikä oli virheliike - leikkautin sen myöhemmin kokonaan pois eli poikatukaksi. En vaan kykene näkemään itseäni käkkäräpäänä. 80-luvulla yksi miespuoleinen rokkiliehuletti kuvaili tukkaani "leijonanharjaksi"
6. Ajoimme kerran kavereiden kanssa 70-luvulla vanhalla mersulla yötä myöten Jyväskylästä Imatran Ajoihin (moottoripyöräkilpailu katuradalla). Oltuamme ½ tuntia paikalla yksi poika muisti että hänellä onkin työvuoro Kankaan paperitehtaalla ja jouduimme lähtemään takaisin (matkaa on monta sataa kilometriä). Mennessä meidän piti vaihtaa puhjennut rengas vararenkaaseen. Onneksi sellainen oli, siihen aikaan se ei ollut aivan yhtä tavallista kuin nykyään!
7. Kävin nuorena katsomassa Jypin pelejä taivasalla ulkojäällä kamalassa pakkasessa tai räntäsateessa. Nyt kun Jyväskylässä on ollut jäähalli vuosikymmeniä, olen käynyt siellä vain kerran. Jyppi hävisi.
8. Olin 18 vuotta töissä perheyrityksessä johtotehtävissä. Työurani alkoi siis huipulta ja on ollut sen jälkeen laskeva. \o/
9. En ole koskaan ajanut minkäänlaisella mopolla metriäkään. Minulla on kuitenkin sellainen ajokortti että voisin aivan laillisesti ajaa vaikka 1500-kuutioisella motskarilla eikä kenelläkään olisi nokan koputtamista.
10. Ajokortin hankin heti 18-vuotiaana. Ajelin ekat vuodet iskän autoilla ja joskus vähän yli parikymppisenä hommasin ekan oman kulkupelin. Se oli tummanpunainen kuplavolkkari. Jotenkin pidän ajokortittomia ihmisiä vajavaisina kun eivät pysty lähtemään.
11. Isästäni tuli Suomen kansalainen vasta 6-vuotiaana. Tajusin tuon seikan vasta n. 40-vuotiaana (!), koska sitä ei koskaan suoraan sanottu. Minusta on siis kasvatettu tarkoituksella ERITTÄIN suomalainen että minulla olisi helpompaa täällä.
12. Kuuntelen musiikkia aivan laidasta laitaan, Sinatra, Sibelius ja Sex Pistols, Tabula Rasa, Twisted Sister ja T Rex ...
13. Olen aina ihaillut intiaaneja. Luin pienenä James Fenimore Cooperin Viimeisen Mohikaanin ja sen jälkeen olen ollut vankasti alkuperäiskansojen puolella.
14. Harrastan valokuvausta, mutta ilmeisesti en ollenkaan samalla tavalla kuin ns. laiteorientoituneet ;D
15. Tykkään miehistä kovasti, mutta minulla on ilmeisesti ollut jotenkin käsittämättömän huono maku valinnoissani kun olen taas yksin.
16. Minulla ei ole yhtään tatskaa tai lävistystä ja ensimmäiset korviksetkin hankin vasta kolmekymppisenä. Siihen kokeilukauteen liittyi nykyinen paha nikkeliallergiani.
17. En ole ikinä harrastanut joukkueurheilua. Olen hyötyliikuntaihmisiä.
18. Minulla on yksi lapsi, Kissamau. Olin 21-vuotias kun hän syntyi. Emme koskaan asuneet yhdessä Kissamaun isän kanssa.
19. Olen syntynyt 19. päivä.
20. Meillä on Kissamaun kanssa ollut kissoja vuosikymmeniä. En ole varsinaisesti koskaan tähdännyt suureen kissakatraaseen, mutta "parhaimmillaan" niitä on ollut seitsemän yhtäaikaa. Nyt minulla on viisi kissaa. Kaikki niistä ovat alunperin jotenkin vain päätyneet luokseni enemmän tai vähemmän rescue-tyyliin.
21. Olen blogannut ja/tai julkaissut valokuvia netissä lähes päivittäin vuodesta 2001.
22. Pidän oikeasti telkkarin tiede- ja asiaohjelmista enemmän kuin viihteestä.
23. Poltan tupakkaa. Viimeisen kymmenen vuoden aikana en ole juuri koskaan juonut alkoholia, mutta en ole absolutisti. Aiemmin kyllä join seurassa, mutta sitten huomasin että en vain halua.
24. Minusta olisi kiva löytää joku miespuoleinen kaveri/ihastus täältä Jyppilän seudulta seuraksi ja iloksi. Mistähän sellaisen voi tilata?
25. Luulen aina kun saan tällaisen random facts -tehtävän, että en tule keksimään mitään - mutta kun pääsen vauhtiin niin loppu tulee liiankin nopeasti =D

Heh ;D, mummi täppäsi juuri sinut Naamakirja-kaveriksi... ->
Fanboy.com » Grandma Just Added You! Boomers Invade Social Media…