Pages

16.2.10

Teematiistai, kirjasto

Kuvat vuoden takaa, Meksikon värit - Colores de Oaxaca -näyttely 20.1.-19.2.2009 Jyväskylän pääkirjaston ala-aulassa vitriinissä, toteutus vestonomiopiskelija Hanna Korhonen ja samaan aikaan Jyväskylän kirjamessut


Jyväskylän kaupungin kirjasto
Jyväskylän kaupunginkirjasto – Keski-Suomen maakuntakirjaston uusin kirjastoauto Wivi aloittaa asiakaspalvelun vanhan Volmarin reitillä keskiviikkona 17. helmikuuta. Volmarin eläköityessä yli 18 palvelusvuoden jälkeen auto on telakalla 12.2.–16.2.2010, kun aineistoa siirretään uuteen Wiviin.
Suur-Jyväskylässä on kolme kirjastoautoa, yksi kullekin entiselle osalle, Jkl, Jkl mlk ja Korpilahti.

Oma lähikirjastoni sijaitsee Jyväskylän Keljonkankaalla. Viime vuosina olen käynyt siellä lähinnä äänestämässä ja lukemassa lehtiä. Naimisissa ollessa lainasin joskus miehen kortilla kirjoja, mutta nyt ei ole edes voimassa olevaa lainastokorttia. Tämä johtuu siitä että olin viimevuodet töissä kustannusalalla ja omia kirjoja kertyi niin ettei kirjaston kirjoja kerennyt lukea.

Jyväskylän pääkirjaston ala-aulan näyttelyt ovat minulle mieleen. Nyt siellä näyttäisi olevan mielenkiintoinen ripustus, 5.2.–6.3.2010 Vanhuus – tuleeko se yksin? Tero Leponiemen valokuvia itä-virolaisesta vanhainkodista asukkaiden tarinoiden kera. Järj. Keski-Suomen Viro-seura.

Muuramen kuntalaisena minua palvelee, myös Aalto-kirjastoihin kuuluva, Muuramen kunnankirjasto. Se on minun kannalta vähän väärässä suunnassa. Vaikka olen muuramelainen, saattaa mennä vuosia etten käy Muuramen keskustassa lainkaan.

Vaikka en kirjastojen palveluja ole käyttänyt paljon viimevuosina, ei tarkoita että hyljeksisin niiden tarjontaa - ei suinkaan. Kuntien tarjoamista palveluista se on eniten arvostettujen joukossa tarjoten ilmaisen kanavan tiedon ja taiteiden lähteille kaikille rahatilanteesta tai sosiaalisesta asemasta riippumatta. Hienoa!

Muiden kirjastoaiheiset teemapostaukset.