Pages

5.9.10

Radion kuuntelijaksi vahingossa

Se on jännä miten osittain rikkinäisten laitteiden kanssa eläminen muokkaa tottumuksia ja tapoja.

Olen esim. elänyt viimeiset ainakin viisi vuotta ilman laitetta mikä olisi tehty musiikkilevyjen soittamiseen. Jotkut levyt soivat tietokoneessa, jotkut kopiosuojatut (=vialliset) eivät.
Minulla on jonkun verran levyjä - mutta kaikista niiden soittamiseen varsinaisesti tarkoitetuista laitteista on CD-osa rikki.  Koska rikkinäisissäkin musiikkivehkeissä soi radio moitteettomasti, kuuntelen radiota paljon. Enkä ole kokenut tarpeelliseksi ostaakaan uutta soittopeliä ja olen lopettanut levyjen ostamisen ja kuuntelun.

Selvyyden vuoksi on sanottava etten myöskään lataa laillisesti enkä laittomasti musiikkitiedostoja koneelleni. Kuuntelen "tavallisten" kanavien lisäksi internet-radioita ja juutuubia. Nettikaverit kertovat minulle päivittäin #nytsoi -tägillä mitä kuuntelevat ja linkkaavat piisiin jossakin verkon uumenissa.

Olen aina jotenkin tykännyt siitä että joku muu valkkaa musiikin minulle, sopivasti esittelee uutta ja muistuttaa vanhoista. Tykkään monenlaisesta musiikista, musamakuni on aivan linjaton. Ei vissiin ole genreä, missä ei olisi seassa myös minulle kelpaavaa musiikkia.

Tämä lätinä lähti liikkeelle siitä että Kissamaun vanha rikkinäinen CD-karuselli-radio on muuttanut vaarin ja mummin luota minulle - kun vaari luuli ettei se ei enää toimi ollenkaan (siinä kun on liikaa nappuloita hänelle ja hän kuunteli kerrankin sitkeästi rockradiota viikon äkäisenä kuin perseeseen ammuttu karhu kun ei saanut vaihdettua kanavaa Kissamaun vaihdettua sen nuorisokanavalle).

Mutta radiohan siinäkin raikaa edelleen, nytkin Carlos Santana - Samba Pa Ti. Parhautta!