2.3.07

Verkkoyhteisö ostaa yhteisen mainoksen

2006 alussa voimaan astunut tekijänoikeuslaki korpeaa digitaalisten tallenteiden vapaamman levityksen puolestapuhujia niin paljon, että he haluavat näin vaalien alla muistuttaa äänestäjiä siitä, ketkä kansanedustajat äänestivät "Lex Karpelan" puolesta ja ketkä sitä vastaan.

"Maalaisjärki sanoo, ettei sellaista lakia ole hirveän järkevää säätää, jota ei noudateta ja jota on vaikea valvoa" - KRP:n tietotekniikkarikososaston päällikkö Vesa Isokuortti, HS 15.1.2007

Eduskuntavaaliehdokas Mikko Rauhala puuhaa lehtimainosta:
"Ostetaan kimpassa Helsingin Sanomien pe 9.3. Nyt-liitteeseen koko sivun mainos. Kustannuksia tästä tulee 6400 € + alv, eli 7808 €.
Mainoksen taittaa ammattitaitoinen henkilö (kunhan halukas löydetään).

Masinoi haluamallasi summalla alla olevalla lomakkeella. Masinointi on sitova, eli vahvistamalla masinoinnin sitoudut maksamaan mainoksesta ilmoittamasi rahamäärän. Mainos ostetaan mikäli vahvistettuja masinointeja kertyy torstaihin 1.3. mennessä mainoksen arvon verran (tai jos näyttää siltä, että tavoitteiseen voidaan päästä). Jos rahaa ei kertynyt riittävästi koko sivun mainokseen, mutta kyllä puolen sivun mainokseen, ostetaan sitten sellainen (puolen sivun mainos maksaa n. 4800 € veroineen). Masinoinnin toteutumisesta ilmoitetaan torstaina n. klo 16 mennessä tällä verkkosivulla ja sähköpostitse masinoijille.

Tämä jälkeen vahvistettuihin masinoijiin ollaan yhteydessä sähköpostitse; toisin sanoen, jos homma meni pulkkaan, saat tilinumeron ja viitenumeron oman osuutesi maksamiseen." http://www.vaalimasinointi.org/mainoskampanja/


(via Erkka, Tuija, Zache)
Zache on tehnyt laskurin joka seuraa tilannetta.



Tilanne on muuttunut. Hesari ei otakaan ilmoitusta julkistettavakseeen "hyvän maun vastaisena". Jatkoa siis uudessa väliaikaraportissa.