Pages

6.8.07

Ruotsissa loparit blogipurkauksen takia

via ITViikko by Mika Lahdensivu on Aug 06, 2007

Tässä yksi syistä miksi varsin vähän kommentoin omaa osuuttani työelämässä tai kerron anekdootteja duunista. Saatan toki sanoa että minulla on mielestäni liian pieni palkka.

Siksi olen myös päätynyt pitäytymään melko tiukasti nickissäni oikealla nimellä esiintymisen sijasta. Bloggaamiseni alkuaikoina oikeakin nimi oli selvästi esillä (ja on itseasiassa vieläkin - muttei hakukoneiden tajuamassa formaatissa) ja olen nettipersoonana aina ollut ihan yksi yhteen reaalihenkilön kanssa - joten niillä ketkä ovat olleet mukana muutamia vuosia ei ole mitään epäilystä todellisesta henkilöllisyydestäni. Monia olen tavannutkin livenä ja tutustunut kivoihin ihmisiin.

Vielä muutama kuukausi sitten egoguuglaus tuotti sivukaupalla matskua. Sitten tietoisesti katkaisin muutamia strategisia linkkejä. Kun äsken tarkastin tämänhetkisen tilanteen niin tuloksena oli reilu yksi sivullinen osumia

Eihän tässä vieläkään toki mikään erityinen nettietsivä tarvitse olla viralliseen henkilööni yhdistämisessä kun naamakuviakin on täällä vähän väliä, mutta vältän myös puhumista työasioista, pomoista tai asiakkaista. Taannoinen palvelinoperaattorin vaihto vähentää osumista vielä valtaosan ja sitten en olekaan ammattilais-identiteetilläni sanonut juuri mitään netissä vaikka olen täällä jatkuvasti suuna päänä..

Toisaalta minulla on elämässä huomattavasti kiinnostavampiakin asioita kuin tämänhetkinen koulutustani vastaamaton työni, että ei ole mitään aikomustakaan ruveta shoppia jauhamaan. En koe tilannetta mitenkään skitsoiluna. Että ne jotka tietävät oikean nimeni saavat käyttää sitä puheessa, mutta ei kirjoittaa sitä nettiin.