Pages

28.8.07

Sonera vielä, siitä ei pääse edes eroon! (EDIT*3)

Kun pääsen kotiin kerron viimeiset käänteet tästä Sonera-episodista. Siitähän ei näköjään pääse eroon millään... Laskua pukkaa vaikka en ole enää niiden asiakaskaan! Laskutuksen asiakaspalvelussa minut yhdistettiin neidille, joka oli varsinainen JÄRJEN RIEMUVOITTO ja ÄLYN JÄTTILÄINEN.

Odottakaapa hetki niin kerron lisää!

NONIIN. Sori tämä vähän kesti kun kello lähenee kahdeksaa illalla...
Siis...Mihin jäimmekään?

Minä siis sain silloin kesälomalla heinäkuussa vihdoinkin mittarin täyteen siitä Soneran olemattomasta palvelusta kun linja pätki ja pätki, josta kyllä veloitettiin suolainen hinta ja tiesin ettei laitteissani ole mitään vikaa. Soitin siis Elisalle ja tilasin itselleni niiltä uuden laajakaistaliittymän ja koska olin tosiaan kurkkua myöten täynnä Soneraa pyysin Elisaa hoitamaan vanhan liittymän irtisanomisen Soneralle. Uusi liittymä sitten aukenikin heinäkuussa ja linja alkoikin pelata huomattavasti vakaammin kuin ennen uudella operaattorilla. Ja pelaa edelleen.

No nyt siis tuli Soneralta lasku koskien ajanjaksoa, jolloin minulla oli jo Elisan liittymä. Minä soittamaan laskutuksen asiakaspalveluun.

-Miksi minulle on tullut lasku vaikka en ole enää teidän asiakas(?), kysyin minä.
-Olethan! Ei näy irtisanomista missään, vastasi asiakaspalvelija.
-Elisa on lähettänyt teille irtisanomisen, kerroin minä
-Ei ole tullut mitään sellaista, olet edelleen meidän asiakas, kertoi neito
-No en sitten muuten varmasti ole. Olen Elisan verkossa ja niiden asiakas, summasin varmaan tietoon perustuvan oman näkemykseni
-Lasku on oikein. Emme ole saanut ilmoitusta irtisanomisesta. Sitäpaitsi täällä järjestelmässä näkyy myös toinen lasku joka postitetaan sinulle tuotapikaa, huomioitsi Soneran neiti
-No se on kyllä saletti kuin Moskovan baletti, että minähän en tuollaista laskua maksa, ilmoitin lakonisesti.
-Sinulle tulee nyt sitten lasku kummaltakin, sekä meiltä että Elisalta, äkkäsi hän yhtäkkiä
-Ei muuten tule. Minulla on Elisan kanssa sellainen sopimus että minulla on vapaakuukausia, kerroin hänelle.
-NO JOS NE ARVELEE ELISALLA ETTÄ KUN ET MAKSA SINNE NIIN MAKSAT SITTEN MEILLE, spekuloi tämä älykkö, varsinainen logiikan mestari ja mastermind.

Ei helvetti! Mistä ne kaivaa näitä järjen jättiläisiä? Tälläkin hemmetin vajukilla on varmaan parempi palkka kuin minulla... No, eipä ihme - noilla säkenöivillä älynlahjoilla on varmaankin pärjätty mainiosti Soneran soveltuvuustesteissä... :(

No, homma selvisi Elisalla sen verran että he soittivat minulle että ilmoitus on lähtenyt ja se on Soneralla kuitattu saaduksi. Vaan laskujen tulemista se ei estä. Aikovat vissiin yrittää rahastaa multa tuomiopuhteeseen asti.

Saa nähdä seuraako tähän vielä jatkoa. Päätän Sonera-raporttini tällä kertaa tähän.

P.S Tässähän on tämä "email to your friend" -painike. Tämän episodin voi luvallani laittaa eteenpäin esim. Soneralle tai Elisalle (tai mihin haluatte) ettei neidin neronleimaus jää bloggaajien "hauskutukseksi" pelkästään. Tarina on siis tositapaus elävästä elämästä.

EDIT 30.8.2007 klo 11.32

Soneran asentaja naureskeli asiakkaan ongelmille
via ITViikko by Maija-Liisa Ihanus on Aug 30, 2007

EDIT 26.9.2007:
Linkki tarinan jatkoon eli "Saatanan Sonera" -kirjoitukseeni ja sitä edeltävään "Sonera vielä -eihän siitä pääse edes eroon" -kirjoitukseen sekä kuluttaja-asiamiehelle Sorerasta tekemääni valitukseen...