In the previous episodes:
Halo Efekti: SONERA EI LOPETA LASKUTTAMISTA, VAIKKA EN OLE ASIAKAS
- kirje kuluttaja-asiamiehelle Sonerasta
Halo Efekti: SONERA EI LOPETA LASKUTTAMISTA, VAIKKA EN OLE ASIAKAS
- kirje kuluttaja-asiamiehelle Sonerasta
Tänään soitin kuluttaja-asiamiehelle, joka pyysi laittamaan meiliä. Meilasin niille äsken tällaisen kirjelmän.
Otsikko: SONERA EI LOPETA LASKUTTAMISTA, VAIKKA EN OLE ASIAKAS
Halo Efekti: Saatanan Sonera!
Eihän siitä v***n p***alafkasta pääse eroon millään.
****************************************
In tonight's final episode:
Tänään tuli sitten vihdoin kaksikin meiliä Jyväskylän kuluttajaneuvonnasta. Sonera oli ensin taas runoillut sinnekin omiaan ja neuvontajuristi mainitsi ensimmäisessä viestissä: "Jos asiaan ei tämänkään jälkeen selvyyttä tule, otan asiasta yhteyttä Kuluttajavirastoon tai viestintävirastoon, saadakseni vielä suurempaa asiantuntemusta asiaan."Sitten oli myöhemmin tänään tullut Elisan vastine, joka kiistattomasti osoitti minun ja Elisan olevan oikeassa.
Kuluttajaneuvonnan juristi oli soittanut uudelleen Soneraan ja asia olikin sitten järjestynyt ihan minua tyydyttävällä tavalla, eli että maksan Soneran liittymän heinäkuun loppuun - vaikka todellisuudessa siirryin Elisan asiakkaaksi kesken kuukautta. En ole pikkusielu, mutta vaadin oikeudenmukaista kohtelua.
Okei, episodi on ohi.
- Johtopäätelmät: Tästä viisastuneena tulen välttämään Soneraa kuin ruttoa hamaan tuomiopuhteeseen asti - ja kehotan kaikkia muita samaan ja tutustumaan tähän kokemuspohjaiseen materiaaliin.
Tässä Kuluttajaneuvonnasta tänään saamani jälkimmäinen meili:
"Hei!
Sainkin nyt Elisan kantaa asiaan ja olin asian tiimoilta vielä puhelimitse yhteydessä Soneraan. Mielestäni asiassa tuli selvitettyä se, että Elisan toimesta liittymäsi on irtisanottu päättymään 31.7.2007 (irtisanottu 16.7.2007 ja kahden viikon irtisanomisaika). Nyt sinulla on Soneran suuntaan avoimia laskuja 8.7.-7.8. perusmaksu 47,99 euroa, elokuun lasku 53,34 euroa ja loppulasku 9,79 euroa. Riidanalaista asiassa on mielestäni kaksi viimeistä laskua, koska ne koskevat irtisanomisajan jälkeistä aikaa. Neuvoteltuani Soneran kanssa he suostuivatkin siihen, että maksat sinulla avoinna olevalta laskulta vain ensimmäisen perusmaksun 47,99 euroa, ja asia on tällöin heidän puoleltaan selvä. Mielestäni pidän ehdotusta kohtuullisena, ja asia saadaan päätökseensä. Maksun voi maksaa sinulle tulleella laskulla käyttäen samaa viitenumeroa laittamalla summaksi 47,99 euroa. Eräpäivää he siirsivät 16.11.2007 saakka, jotta saat maksuaikaa. Asia on sovittu 2.11.2007 Soneran ***** *****:n kanssa.
Jos et jostain syystä halua hyväksyä sovintoehdotusta, pyydän yhteydenottoasi. Kiitos!
neuvontalakimies
Jyväskylän kaupunki
Liiketoiminta/erillispalvelut
Kuluttajaneuvonta"
Aika uskomatonta sinänsä että vielä tässä viimevaiheestakin missä jo lakimieskin oli selvittelyssä mukana Sonera yritti valehdella minkä kerkesi, mutta kun muilla osapuolilla oli kirjallisesti dokumentoitua tietoa niin niiden epärehellisiltä lätinöiltä tippui pohja pois ja minuun kohdistuneet rahavaatimukset kilpistyivät siihen.
Asia loppuunkäsitelty. Pääsinpä vihdoin eroon siitä Soneranpaskasta.